supported by
/
  • Compact Disc (CD)

    Includes unlimited streaming of Last Call! via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 3 days

     $7 USD or more

     

  • Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

     $7 USD  or more

     

1.
2.
3.
4.
03:54
5.
6.
7.
8.
03:11
9.
10.

about

Chosen as one of CMT's 'The Edge' top 10 Americana Albums of 2012! www.cmtedge.com/2012/12/19/10-favorite-americana-albums-of-2012/
It spent many weeks at the top of the Roots Music True Country Chart during the summer of 2012. Reaching #2 on the FAR charts in September of 2012!

"Damn good music here!"Josh Tucker .. Roothog Radio.. Dallas, TX, USA

"Its a magic album" .. Rob Tilmouth .. Great Southern Radio .. Victor Harbour, Australia

"When I listened to this CD, I thought I was in Austin, in a Texas Honky Tonk...they got the perfect spirit of the real country music ....they really sound authentic, unsophisticated , they play roots music ..it is a real pleasure " Michel Penard .. ISA Radio .. France

"By the way, I was thrilled when I came into the station on Sunday and Liam Fitzgerald's cd was waiting for me. It was in the changer as soon as I was in the car and on my way home. Ah, true country music the way I remember (and love) it. He's the real deal and this is a fantastic release!" .. Amy Luncan .. Down Home Bluegrass .. Yellow Spring, MO, USA

"You got me! I’m a fan!" .. Rob Ellen .. Loch Broom Radio .. Dingwall, Scotland

"I can tell you yes I do enjoy the album of Liam & The Rainieros very much and yes it's quite my kinda country. This is how country music once was meant to be." .. Roel Staebler .. Radio Havenstad FM .. Delfzijl, The Netherlands

"have both aired and personally enjoyed Liam. Quick question: how do y'all pronounce "Rainieros"? " .. Obie Obermark .. KNON .. Dallas, TX, USA
answer... (Rain-Arrows)

"Great Stuff" .. Dan Ferguson .. WRIU .. Peace Dale, RI, USA

credits

released 04 May 2012

tags

license

all rights reserved

feeds

feeds for this album, this artist
Track Name: What Would You Do
What Would You Do
What Would You Do
If your woman won't give you lovin'
What Would You Do

And then another girl
A pretty girl
With a pretty little smile
comes into your world

I couldn't wait
I took the bait
I didn't want to break her heart
But it's too late

but What Would You Do
What Would You Do
If your woman won't give you lovin'
What Would You Do

I'm all alone
I'm out on my own
My woman don't want me living
In our home

I live in shame
I live in shame
But if your woman won't share her love
She's gotta share the blame

What Would You Do
What Would You Do
If your woman won't give you lovin'
What Would You Do

Don't be like me
Ask to be free
Then you can chase every little
Pretty girl you see
Track Name: I'm Always Gonna Be In Love With You
It don't matter if you say that you are leaving
It don't matter if you're already gone
There's nothing that could make me stop believing
My love for you will somehow carry on

It don't matter if you spent up all my money
Or wreck my brand new automobile
It don't matter if I found you with another
Nothing's gonna change the way I feel

Anyway you choose to mistreat me
Anyway you wanna do me wrong
It don't matter what you say or what you do
'Cause I'm always gonna be in love with you

It don't matter if you ran off with a lover
I fell in love with someone new
These chains around my heart are so confining
I'd still beat every other beat for you

It don't matter if I die at a young age
I'd have to be the ghost that haunts your house
Even if I got me reincarnated
I'd live in side your kitchen as a mouse

There's nothing I can do to change my fate dear
So I pray every day that you'll be true
It don't matter what you say or what you do
'Cause I'm always gonna be in love with you

It don't matter if you up and ran me over
Got out the car and kicked me on the ground
I'm so drunk off your love I can't get sober
I'm so high off of you I can't come down

It don't matter if you move across the country
And you didn't leave a forwarding address
My heart is in your hands so please be careful
I wish I knew how I got in this mess

It's worse than a curse to have these feelings
So I thank my Lucky Stars that you are true
It don't matter what you say or what you do
'Cause I'm always gonna be in love with you
Track Name: Let's Go Out Tonight
It's been a long week at my steady job
and I'm trying to earn the monthly rent
You must feel the same as me
'cause all you want to do is vent

We can sit around the house and lick our wounds
praying for a better day
That's what you may want to do
but I got another way

Let's go out tonight
Before I come unglued
Let's go out tonight
We can have a drink or two
Let's hit a honky tonk with neon lights
And shake away these blues
I don't wanna stay home and fight
Baby let's go out tonight

You're looking at me like you wanna talk
about the things that I don't do
Like saving money, cleaning house,
or saying I love you

We can both agree on that
so let's not waste our breath
You know just as well as me
I'll be like this 'til my death

Let's go out tonight
Before I come unglued
Let's go out tonight
We can have a drink or two
Let's hit a honky tonk with neon lights
And shake away these blues
I don't wanna stay home and fight
Baby let's go out tonight

I don't care if you're tired
or if our money's tight
I'll spend it up until I'm broke
I just wanna go out tonight

A life that's spent in worry
is a life full of regret
Let's celebrate the time we have
and worry when we're dead

Let's go out tonight
Before I come unglued
Let's go out tonight
We can have a drink or two
Let's hit a honky tonk with neon lights
And shake away these blues
I don't wanna stay home and fight
Baby let's go out tonight
Track Name: Last Call!
Last Call!
Last chance to forget it all
But there's things you can't forget
Things in life you still regret
Last Call
Drown your thoughts in alcohol
You'll sleep well tonight my friend
And wake to start it all again

Hurtin',
all I've been feelin' is hurtin'
Wonderin',
wonderin' what all I have left
Hopin',
hopin' and prayin' for mercy
Drinkin'
drinkin' to hide from myself

Last Call!
Last chance to forget it all
But there's things you can't forget
Things in life you still regret
Last Call
Drown your thoughts in alcohol
You'll sleep well tonight my friend
And wake to start it all again

Hurtin',
hurtin' the people who love me
Breakin',
breakin' my family in two
Wishin',
wishin' that some things were different
Drinkin',
drinkin' to get myself through

Last Call!
Last chance to forget it all
But there's things you can't forget
Things in life you still regret
Last Call
Drown your thoughts in alcohol
You'll sleep well tonight my friend
And wake to start it all again

Sinkin',
sinkin' where no one can reach me
Fadin',
fadin' away from the day
Hidin',
hidin' from all of my troubles
Drinkin',
drinkin' to push them away

Last Call!
Last chance to forget it all
But there's things you can't forget
Things in life you still regret
Last Call
Drown your thoughts in alcohol
You'll sleep well tonight my friend
And wake to start it all again
Track Name: You Can Call Me Crazy (Anytime)
I like to bark a lot
but I don't bite too much
I might be crazy
but I'm really not that tough

And some people think
I say the strangest things
They call me crazy
'cause of all the songs I sing

But I got me a jumpin' band
to make the people dance
And at home I got a pretty gal
for when I need romance
People try to criticize
but they can't change my mind
You know you can call me crazy anytime

Some people they don't like
the clothes I wear
They call me crazy
but I hardly ever care

I like to stand out
in a crowd
Everyone can hear you
when your shirt is really loud

And I got me a big ol' house
that's high up on a hill
And I never have to sweat it
when it's time to pay the bill
People try to criticize
but they can't change my mind
You know you can call me crazy anytime

It seems I like to do things
in my own peculiar way
They call me crazy
but I always get my pay

And I never seem to
follow any trends
They call me crazy
but I win out in the end

You know they all used to make fun of me
but guess who's laughin now
They wanna do the things I've done
but they just don't know how
People try to criticize
but they can't change my mind
You know you can call me crazy anytime
Track Name: I Don't Know Why
I don't know why I love you
when it only brings me down
Maybe I can't be happy
unless I wear a frown

Maybe misery's the only company
I'll ever have with you
I don't know why I love you
but I do

I don't know why I stay here
when we both know I should go
Maybe I can't accept it
and it hurts too much to know

That the love I gave was all in vain
You never would be true
I don't know why I love you
but I do

Well I went to see my doctor
to see what he'd prescribe
He said son you're only happy
when you're tore up inside

It seems I like to wither in
the pain that's 'caused by you
I don't know why I love you
but I do

I don't know why I love you
when I know it's killing me
Maybe I can't be happy
'til our love sets me free

When they lay me in the cold cold ground
my sorrows will be through
I don't kn
Track Name: Long Gone Goodbye
Long Gone Goodbye
Farewell to sorrow
I'm leaving for a better life today
Good luck to you
And your tomorrows
I never thought that we would end this way

We never made each other happy
and that's the only thing we shared
you took and took but never asked me
it's like you thought I wouldn't care

Long Gone Goodbye
Farewell to sorrow
I'm leaving for a better life today
Good luck to you
And your tomorrows
I never thought that we would end this way

You were the path I chose to follow
I thought you knew the way to go
but bitter pills I know must swallow
you led me down a dead end road

Long Gone Goodbye
Farewell to sorrow
I'm leaving for a better life today
Good luck to you
And your tomorrows
I never thought that we would end this way

I won't curse the day I met you
we shared some good times with the bad
but now I've learned to treat me better
and without you I might not have

Long Gone Goodbye
Farewell to sorrow
I'm leaving for a better life today
Good luck to you
And your tomorrows
I never thought that we would end this way
Track Name: The Rambler
I know I said I love you
but you're not the only one
I know I said I promised
but I promised everyone

A ring around my finger
a rope around my neck
I treat them both as equals
and I pay them no respect

I am just a Rambler
paintin' up the town
I love me so many girls
but I never settle down
when they try and catch me
I always turn and run
'cause when the day is through, I'm tellin' you
I'm gonna have my fun

I met a girl on Thursday
by Friday we're in love
on Saturday we shared the things
that lovers do dream of

But Sunday I get restless
and I felt the urge to roam
she spent all of Monday
crying 'cause I'm gone

I am just a Rambler
paintin' up the town
I love me so many girls
but I never settle down
when they try and catch me
I always turn and run
'cause when the day is through, I'm tellin' you
I'm gonna have my fun

I'm sending out this warning
be careful what you do
unless you're the kind of girl
that likes to ramble to

But if you wanna true love
steer clear of men like me
no one's gonna tie me down
I always will be free

I am just a Rambler
paintin' up the town
I love me so many girls
but I never settle down
when they try and catch me
I always turn and run
'cause when the day is through, I'm tellin' you
I'm gonna have my fun
Track Name: Honky Tonk Hard Times
Well I've been drunk for six straight days
and I don't wanna come down
my friends warn me about my ways
they say you're gonna wreck your life with all your runnin' around

So I got me some brand new friends
so I could carry on
but no one can keep up with me
so I'm drinking by myself 'cause all my friends are gone

Hard Times
Well I got Hard Times
You know you ain't seen troubles like mine
If I keep carryin' on like this I'm gonna lose my mind
But I don' think they'll ever quit
Those Honky Tonk Hard Times

My boss called me in just the other day
said you like like you're wearing thin
you're coming in late and you can't stay awake
you know you're honky tonkin' ways are gonna do you in

I said that I'd seen better days
and I just needed time
he warned me that if I don't change
I'd be bringing up the rear of unemployment lines

Hard Times
Well I got Hard Times
You know you ain't seen troubles like mine
If I keep carryin' on like this I'm gonna lose my mind
But I don' think they'll ever quit
Those Honky Tonk Hard Times

Well bottle after bottle
night after night
always seems to get me in a trouble state of mind

But I keep on searching
for the hardest thing to find
a never ending life
that's full of laughter and good times

Hard Times
Well I got Hard Times
You know you ain't seen troubles like mine
If I keep carryin' on like this I'm gonna lose my mind
But I don' think they'll ever quit
Those Honky Tonk Hard Times
Track Name: Family Ballad
My dad will work until he dies
he's never stopped to wonder why
he lives like he's in poverty
I guess that's how he was raised to be

My mom is from a small poor town
my daddy was her ticket out
I wonder if she's happy now
is she still glad she stuck around

My grandad was a strong young man
'til T.B. took his strength from him
he did his work the best he could
he raised his family like he should

My grandma was a rancher's wife
she lived on ranches most her life
she died when I was still a boy
now heavens' filled with grandma's joy

When I look back on all my life
thru all the joy and thru all the strife
I am so proud of where I'm from
I love the state of Oregon